Sunday, February 23, 2014

Felixia Yeap, From Bunny to Muslimah.


Salam Readers Simple itu Mudah.
Thanks again coz masih melawat blog ini hehe~

Ok sebelum kita bercerita apa2, tgk dlu pic kat bawah ni.
(Rasanya kantoi dek ade watermark kat setiap pic. Yup aku copy je tiap2 pic,
sesiapa nak tgk lebih bnyk pic leh la lawat blog felixia okay)

DO YOU KNOW HER?




Let me introduce her, she is Felixia Yeap.
Still learning more about ISLAM.
But what i respect about her,
she's trying her best to make a change.
Although alot criticism about her,
she still learning and willing to wear a hijjab n baju kurung.

Siapa Felixia Yeap?


Ok aku intro satu jelah pic dia kay, for intro only.
She's EX playboy model. 
Kita x perlulah nk cite bnyk psl past dia kan.
Islam itu mudah, islam itu indah.
Semua orang boleh tertarik ngan keindahan islam.

Lepas aku baca blog dia,
aku yakin, ramai non-muslim tertarik dengan islam atas sebab2 yang tersendiri.
Tapi kisah Felixia, pendapat aku la.
Dia tertarik dengan PEACE IN ISLAM.
Aku suka ayat dia dlm blog,
"Janji hati tenang"
Apa maknanya? Islam itu indah dan tenang. hehe

Sekarang ni dia dalam frasa mendalami ilmu islam, 
masih belum memeluk islam, tp masih mempelajari,
mengamati apa itu islam.
Well respect her because despair her background life,
she manage to become what she is now. 
Now dia tgh buat bnyk program muslimah boutique

Take a look.


Dah mcm perempuan melayu aku tgk.
haha smua pic aku cilok dari blog dia.
Dia pon blogger mcm aku. alamak cewah perasan :p

Seriusly suka plak aku baca blog dia, bukan psl pic dlm blog dia ok =.=
tp pasal dia mendalami islam.
Non muslim mcm dia pown mendalami,
yg kita ni islam tulen?
adoi im talking about myself. humphh

Pengajaran :
Janganlah kita menilai seseorang daripada kisah silamnye.
We are who we are now.
Semua orang buat silap.
Perfect sangatkah anda?
Sama2 kita muhasabah diri sebelum kata pada orang.

Apa pun, 
Let us pray the best for her.
InsyaAllah Allah always be with us.
Amin.


2 comments:

  1. read her blog too..:)

    her writing was so sincere instead. tho i have to admit that she's look stunning and comel sangat !!

    ReplyDelete
  2. Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete