Saturday, March 15, 2014

Raja Bomoh MH370 | Kerana Raja Bomoh MH370 Pelajar Malaysia Malu di University Beijing.


1st of all, tengok dulu video kat bawah ni.


Peristiwa ni berlaku kat  Beijing Language And Culture University.
Kat beijing, university ni ngan University aku, Beijing Foreign Studies University,
antara uni yg paling banyak bilangan pelajar melayu kat Beijing.

So cuba korang bayangkan ape perasaan pelajar2 ni 
bila cikgu diorang ketawakan dorang psl peristiwa MH370 tu.

Bukan dorang je yg malu,
semua pelajar Malaysia yg belajar kat Beijing ni terasa tempiasnye.
Bukan malu sebab islam,
tp malu ngan orang islam yang sebegini rupa.

Ade satu malam tu masa aku ngan kawan2 tgh makan kat luar,
ade la seorang cina muslim ni dtg duduk sebelah aku.
Ni perbualan aku ngan dia:

Abdullah: oh orang malaysia ke? 
Aku : Betul...
Abdulah :  Kapal terbang sudah jumpa?
Aku : Belum lagi.. masih mencari..
Abduallah : Shaman tu dah jumpa kapal terbang? (tanya sambil ketawa)
Aku : .......
Abdullah : Islam kat Malaysia memang macam tu ke? Bukan ke tu perkara syirik?
Islam di Malaysia ajar macam tu ke?
Aku : Bukan.. ni semua merepek la ape yg dia buat tu.. Islam x pernah ajar macam tu..
Abdullah : Yes! u're right! kenapa dia buat macam tu? 
bukan ke islam melarang perkara yang sebegitu?

Kesimpulan : Orang islam kat luar negara pown tahu smua tu merepek, syirik and islam x ajar benda tu semua. Malaysia oh Malaysia...



4 comments:

  1. memalukan laa dorang bomoh tu. entah ape je kann.

    ReplyDelete
  2. kesian student2 luar negara yg kena dpt malunya. saya yg duduk kat malaysia ni pun rasa malu. diorng yg non muslim pun tau benda ni syirik kot. eyy rasa nak ~!@#$%^ je

    ReplyDelete
  3. Aduihhh... Kesiannya korang kat sana! Cepat suruh buaya makan dia! Huhuu..

    ReplyDelete